lindab.reismee.nl

Nog maar 1 week!

Vorig jaar in november begon zich in mijn hoofd het idee te vormen om een maand vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik wilde een maand in mijn eentje ergens naartoe en wilde dat graag op een betekenisvolle manier invullen. Na het lezen van een blog van een andere vrijwilliger bij Doingoood en het doorspitten van de site, sprak deze organisatie mij erg aan. Vooral het project Hope Home had meteen mijn voorkeur. En toen ik het boek 'Mijn status is positief' gelezen had, wist ik dat dit was waar ik naartoe wilde. Wat een mooi project, opgezet door een ontzettend sterke vrouw, daar heb ik zoveel respect voor. In december ben ik naar een voorlichtingsdag geweest en werd het ineens allemaal een stuk concreter. Tickets werden geregeld, contracten getekend, inentingen.... en nu, ineens, is het 8 juli, nog maar één week voor vertrek! Ik kan het zelf nog nauwelijks geloven dat ik volgende week maandag al de kindjes in mijn armen kan sluiten.

In mijn slaapkamer vormen zich allerlei stapeltjes, die zich langzaam ontwikkelen tot bergen.... Kleren, cadeautjes, vochtige washandjes, desinfectiedoekjes- en crème, de nodige survivalartikelen (zaklamp, kaars, EHBO-setje, deet, malariapillen etc etc)... ik vraag me sterk af hoe ik dat ooit allemaal in mijn koffer ga krijgen! Maar ik heb gelukkig nog een week de tijd om dat te doen.

Ik zal jullie via dit blog zoveel mogelijk op de hoogte gaan houden van mijn ervaringen daar. Als ik aankom krijg ik een simkaartje met een Keniaans nummer, dus sms'en moet als het goed is ook mogelijk zijn.

Ik heb er ontzettend veel zin in om te gaan, en ik hoop er een prachtige maand te beleven. Maar eerst nog 3 dagen werken en dan vanaf donderdag de laatste voorbereidingen...
Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.
Xxx Linda

Reacties

Reacties

saman

succes! ik ben benieuwd!

Vera

Heel veel succes én plezier!
Dapper van je, zo in je eentje!

pap en mam

wij zijn super trots op je en hopen dat deze reis je veel voldoening zal geven

Nina

Ik hoop dat je een super mooie tijd gaat hebben en de voldoening vindt die je zoekt en verdient:)
Gelukkig bestaat er iets als internet en sms! Kunnen we elkaar vanaf de verschillende continenten toch een beetje op de hoogte houden. Geniet ervan! You can do it!!!

(Se)Bas(tiaan)

Ik zal de ontwikkelingen in de gaten houden :)
Ik had eens Google losgelaten op het project en het ziet er interessant uit, genoeg voer voor interessante verhalen en foto's in elk geval zo te zien.

Vanaf morgen is de laptop klaar, dan kan je alvast wat data overzetten, ik laat wel wat horen.

Veel succes (en plezier) daar.

Remy

De tijd vliegt!! Ik zal je voor je vertrek sowieso nog wel heel even bellen om je alle succes te wensen :)
En natuurlijk gaan we je hier op de voet volgen... er zullen daar een hoop herinneringen ontstaan die je nooit meer zal vergeten!

Rob en Jessy

Wij vinden het heel dapper wat je doet in je eentje en hopen dat je een fijne en leerzame tijd zult hebben.
Wij zullen gereregeld je berichten volgen en weer gauw tot ziens.

Groetjes van de oudjes

taant margriet

hoi linda wat een mooie verhalen,vertel je
we blijven je volgen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood